Agenția
Națională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate şi
existența conflictului de interese de natură administrativă în cazul a
18 foști și actuali aleși locali, după cum urmează:
1. CATANĂ FLOREL, primar al comunei Galicea Mare, județul Dolj
|
INCOMPATIBILITATE
În perioada 09 iulie
2008 – 08 mai 2013, a deținut simultan funcția de primar și calitatea
de membru în cadrul Consiliului de Administrație al Școlii Gimnaziale
Galicea Mare, încălcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit d) din Legea nr. 161/2003.
|
2. IUGA PETRU, primar al comunei Vârfuri, județul Dâmbovița
|
INCOMPATIBILITATE
În perioada 22 iunie
2012 – 29 iunie 2014, a deținut simultan funcția de primar și
calitatea de membru în Consiliul de Administrație al Școlii Gimnaziale
Vârfuri, județul Dâmbovița, încălcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
|
3. STOICAN ION, primar al comunei Isverna, județul Mehedinți
|
INCOMPATIBILITATE
În perioada 19 iulie
2006 – 23 februarie 2016, a deținut simultan funcția de primar și
calitatea de funcționar public de conducere (secretar al comunei
Isverna, județul Mehedinți), încălcând astfel dispozițiile art. 33,
alin. (2) și, ulterior, art. 34, alin. (2) din Legea nr. 188/1999 și
dispozițiile art. 87, alin. (1), lit c) din Legea nr. 161/2003.
|
4. PĂLĂȘAN MIRCEA, primar al comunei Bunești, județul Brașov
|
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În
perioada deținerii mandatului de primar 2012 - 2016, a întocmit și
semnat proiectele a două hotărâri ale Consiliului Local Bunești cu
privire la întocmirea, respectiv aprobarea PUZ pentru imobilul
proprietatea sa.
Totodată,
acesta a semnat avizul favorabil și avizele de oportunitate cu
privire la elaborare PUZ pentru același imobil, documente ce au stat
la baza eliberării certificatului de urbanism de către Consiliul
Județean Brașov și ulterior vor sta la baza eliberării autorizației de
construire a unei pensiuni agroturistice pe terenul pentru care
acesta a constituit drept de superficie în favoarea fiicei sale,
urmând ca aceasta să construiască pensiunea agroturistică cu finanțare
din Fondul European pentru Agricultură și Dezvoltare Rurară (FEADR).
De
asemenea, persoana evaluată a întocmit și semnat proiectul hotărârii
Consiliului Local privind atribuirea directă a pășunilor comunale
către membrii colectivițății locale, în baza căruia Consiliului Local
Bunești a închiriat pajiști pentru pășunatul animalelor, pe o durată
de 10 ani, persoanei evaluate și fiicei sale. Prin folosirea acestor
pajiști închiriate, persoana evaluată și fiica sa au desfășurat
activități agricole (creșterea animalelor), au încasat subvenții
pentru agricultură în cuantum de 239.576 lei, iar persoana evaluată a
realizat și venituri din activități agricole.
Astfel,
persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 70 şi art. 76, alin.
(1) din Legea nr. 161/2003, coroborate cu dispozițiile art. 75, lit.
a) din Legea nr. 393/2004.
|
5. DASCĂLU VERGIL, primar al comunei Cioroiași, județul Dolj
|
INCOMPATIBILITATE
În perioada 10
septembrie 2012 – 01 mai 2013, a deținut simultan funcția de primar și
calitatea de membru în Consiliul de administrație al Școlii
Gimnaziale Cioroiași (reprezentant al Primăriei Comunei Cioroiași),
încălcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit d) din Legea nr.
161/2003.
|
6. BOGYA MIKLOS, actual primar și fost viceprimar al comunei Crasna, județul Sălaj
|
INCOMPATIBILITATE
În perioada 20 iunie
2012 – 06 august 2014, a deținut simultan funcția de viceprimar și
calitatea de persoană fizică autorizată la Bogya N. Miklos Persoană
Fizică Autorizată, încălcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1),
lit g) din Legea nr. 161/2003.
|
7. LAZĂR IOAN, viceprimar al municipiului Marghita, județul Bihor
|
INCOMPATIBILITATE
În perioada 18 iulie
2012 – 19 august 2013, a deținut simultan funcția de viceprimar și pe
cea de administrator al S.C. Amal Trans S.R.L., încălcând astfel
dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
|
8. NEDEA GHEORGHE, viceprimar al comunei Sălciile, județul Prahova
|
INCOMPATIBILITATE
În perioada 28 iunie
2012 – 23 iunie 2016, a deținut simultan funcția de viceprimar și
calitatea de comerciant persoană fizică în cadrul Nedea I. Gheorghe
“Lucrări Agricole” Persoană Fizică Autorizată, încălcând astfel
dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.
|
9. ROȘU BEBE AUREL, viceprimar al comunei Unirea, județul Dolj
|
INCOMPATIBILITATE
În perioada 22 iunie
2012 – 30 iunie 2014, a deținut simultan funcția de viceprimar și
calitatea de membru în Consiliul de Administrație al Școlii Gimnaziale
Unirea, județul Olt, încălcând astfel dispozițiile art. 87, alin.
(1), lit. d) din Legea nr. 161/2003 și dispozițiile art. 91, alin. (3),
teza 1 din același act normativ.
|
10. IORDACHE SORIN GEORGE, viceprimar al comunei Grecești, județul Dolj
|
INCOMPATIBILITATE
În perioada 04 ianuarie
2012 – 23 aprilie 2013, a deținut simultan funcția de viceprimar și
calitatea de membru în Consiliul de Administrație a Școlii gimnaziale
Grecești, județul Dolj, încălcând astfel dispozițiile art. 87, alin.
(1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
|
11. RUDOLF BELA, viceprimar al comunei Belin, județul Covasna
|
INCOMPATIBILITATE
În perioada 12 iulie
2011 – 06 noiembrie 2014, a deținut simultan funcția de primar și
calitatea de persoană fizică autorizată - Molnar Istvan Persoană
Fizică Autorizată, încălcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1),
lit. g) din Legea nr. 161/2003.
|
12. DINU ILIE, fost primar al orașului Titu, județul Dâmbovița
|
INCOMPATIBILITATE
În perioada 29 octombrie
2008 – 08 septembrie 2011, a deținut simultan funcția de primar și
funcțiile de reprezentant delegat al Primăriei și reprezentant al
Consiliului Local în Consiliul de Administrație al Grupului Școlar
„Goga Ionescu”.
De asemenea, în perioada
18 iunie 2008 – 29 iulie 2009, a deținut simultan funcția de primar
și pe cea de administrator al S.C. Gospo Floro Titu S.A., iar în
perioada 18 iunie 2008 – 27 iunie 2012, a deținut simultan cu funcția
de primar și pe cea de administrator al S.C. Dial Service S.R.L.
Astfel, persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 87, alin. (1), lit d) din Legea nr. 161/2003.
|
13. CIOANĂ MARIN, fost primar și actual consilier local al comunei Dumbrava, județul Mehedinți
|
INCOMPATIBILITATE
În perioada 20 iunie
2012 – 30 iunie 2014 a deținut simultan funcția de primar și calitatea
de membru în Consiliul de Administrație al Școlii Gimnaziale cu
clasele I-VIII Dumbrava, județul
Mehedinți, încălcând astfel prevederile legale ale art. 87, alin.
(1), lit d) din Legea nr. 161/2003 și nu a respectat dispozițiile art.
91, alin. (3), teza 1 din același act normativ.
|
14. VĂDUVA NICOLAE, fost primar și actual consilier local al comunei Măciuca, județul Vâlcea
|
INCOMPATIBILITATE
În perioada 17 octombrie
2012 – 30 iunie 2014, a deținut simultan funcția de primar și
calitatea de membru în Consiliul de Administrație al Liceului Teoretic
Măciuca, județul Vâlcea, încălcând astfel dispozițiile art. 87, alin.
(1), lit d) din Legea nr. 161/2003.
|
15. CIOCAN GHEORGHE, fost viceprimar al comunei Bălăbănești, județul Galați
|
INCOMPATIBILITATE
În perioada 22 iunie
2012 – 26 mai 2016, a deținut simultan funcția de viceprimar și
calitatea de comerciant persoană fizică în cadrul ,,Ciocan Gheorghe
Persoană Fizică Autorizată” din care a obținut venituri nete din
profesii libere și activități comerciale în cuantum de 14.210 lei și
venituri din activități agricole în cuantum de 13.104 lei, încălcând
astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit g) din Legea nr. 161/2003,
coroborate cu dispozițiile art. 91, alin.(1), teza l, alin.(3), teza l
și alin.(4) din același act normativ.
|
16. MOISE ROMEO, fost viceprimar al comunei Gherăseni, județul Buzău
|
INCOMPATIBILITATE
În perioada 24 iunie
2012 – 24 iunie 2016, întrucât a deținut simultan funcția de
viceprimar și calitatea de administrator al S.C. Raal Gaz S.R.L.,
încălcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit d) din Legea nr.
161/2003.
|
17. RADU FLORIN, consilier local în cadrul Consiliului local al comunei Oarja, județul Argeș
|
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În
perioada mandatului de consilier local, a participat la deliberarea
și adoptarea Hotărârii Consiliului Local privind aprobarea bugetului
local de venituri și cheltuieli al comunei Oarja, în urma căreia a
fost încheiat contractul de achiziție publică, având ca obiect
livrarea de lemn de foc, între Școala Gimnazială ”D.Rădulescu” Oarja
și S.C. Florimar Forest Activ S.R.L., societate comercială la care
soția persoanei evaluate deține calitatea de unic asociat și funcția
de administrator.
Astfel,
persoana evaluată a încălcat dispozițiile art. 70 şi art. 77 din
Legea nr. 161/2003, coroborat cu art. 46 din Legea nr. 215/2001,
respectiv art. 75, lit. a) și art. 77 din Legea nr. 393/2004.
|
18. ȘTEFAN GHEORGHE TUDORICĂ, fost consilier local în cadrul Consiliului Local Costești, județul Argeș
|
INCOMPATIBILITATE
În perioada 29 iunie
2012 – 22 aprile 2014, pe durata mandatului de consilier, S.C. Teuțu
Favorit Construct S.R.L. (societate comercială în cadrul căreia acesta
deține funcția de administrator și calitatea de asociat unic) a
încheiat 10 contracte cu instituții aflate sub autoritatea Primăriei
Costești, încălcând astfel dispozițiile art. 90, alin.(1) din Legea
nr. 161/2003.
|
Persoanele
evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare,
elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază - de
a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau
informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea
unui punct de vedere scris. PĂLĂȘAN MIRCEA, MOISE ROMEO, NEDEA GHEORGHE și ȘTEFAN GHEORGHE TUDORICĂ nu au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.
Persoanele menționate au încălcat următoarele prevederi legale:
· art. 70 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Prin conflict de interese se înţelege situaţia în care persoana
ce exercită o demnitate publică sau o funcţie publică are un interes
personal de natură patrimonială, care ar putea influenţa îndeplinirea cu
obiectivitate a atribuţiilor care îi revin potrivit Constituţiei şi
altor acte normative”;
· art. 76, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „(1)
Primarii şi viceprimarii, primarul general şi viceprimarii municipiului
Bucureşti sunt obligaţi să nu emită un act administrativ sau să nu
încheie un act juridic ori să nu emită o dispoziţie, în exercitarea
funcţiei, care produce un folos material pentru sine, pentru soţul său
ori rudele sale de gradul I”;
· art. 77 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Conflictele de interese pentru preşedinții și vicepreşedinții
consiliilor județene sau consilierii locali și județeni sunt prezăzute
în art. 46 din Legea administrației publice locale nr. 215/2001, cu
modificările şi completările ulterioare”;
· art. 87, alin. (1) c), d) și g) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcţia
de primar şi viceprimar, primar general şi viceprimar al municipiului
Bucureşti, preşedinte şi vicepreşedinte al consiliului judeţean este
incompatibilă cu […] lit.c) calitatea de funcţionar public sau angajat
cu contract individual de muncă, indiferent de durata acestuia; lit.d)
funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director,
manager, administrator, membru al consiliului de administraţie ori
cenzor sau orice funcţie de conducere ori de execuţie la societăţile
comerciale, inclusiv băncile sau alte instituţii de credit, societăţile
de asigurare şi cele financiare, la regiile autonome de interes naţional
sau local, la companiile şi societăţile naţionale, precum şi la
instituţiile publice, […] lit.g) calitatea de comerciant persoană
fizică”;
· art. 90 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „(1)
Consilierii locali şi consilierii județeni care au funcția de
preşedinte, vicepreşedinte, director general, director, manager,
administrator, membru al consiliului de administrație sau cenzor ori
alte funcții de conducere, precum şi calitatea de acționar sau asociat
la societățile comerciale cu capital privat sau cu capital majoritar de
stat ori cu capital al unei unități administrativ-teritoriale nu pot
încheia contracte comerciale de prestări de servicii, de executare de
lucrări, de furnizare de produse sau contracte de asociere cu
autoritățile administrației publice locale din care fac parte, cu
instituțiile sau regiile autonome de interes local aflate în subordinea
ori sub autoritatea consiliului local sau județean respectiv ori cu
societățile comerciale înființate de consiliile locale sau consiliile
județene respective. (2) Prevederile alin. (1) se aplică şi în cazul în
care funcțiile sau calitățile respective sunt deținute de soțul sau
rudele de gradul I ale alesului local”;
· art. 91, alin. (1), teza I, alin. (3), teza I și alin. (4) din Legea nr. 161/2003, potrivit cărora „Starea
de incompatibilitate intervine numai după validarea mandatului. […]
Alesul local poate renunța la funcția deținută înainte de a fi numit sau
ales în funcția care atrage starea de incompatibilitate sau în cel mult
15 zile de la numirea sau alegerea în această funcție. […] În situația în
care alesul local aflat în stare de incompatibilitate nu renunță la una
dintre cele doua funcții incompatibile în termenul prevazut la alin.
(3), prefectul va emite ordin prin care se constată încetarea de drept a
mandatului de ales local la data împlinirii termenului de 15 zile sau,
după caz 60 de zile, la propunerea secretarului unității
administrative-teritoriale.Orice persoană poate sesiza secretarul
unității administrativ-teritoriale”;
· art. 33, alin. (2) și, ulterior, art. 34, alin. (2) din Legea nr. 188/1999, potrivit căruia
„Înalţii funcţionari publici şi funcţionarii publici de conducere pot
fi numiţi în funcţii de demnitate publică numai după încetarea, în
condiţiile legii, a raporturilor de serviciu”;
· art. 75, lit. a) din Legea nr. 393/2004, potrivit căruia
„Aleșii locali au un interes personal într-o anumită problemă, dacă au
posibilitatea să anticipeze că o decizie a autorității publice locale
din care fac parte ar putea prezenta un beneficiu sau un dezavantaj
pentru sine sau pentru: a) soț, soție, rude sau afini până la gradul al
doilea inclusiv”;
· art. 77 din Legea nr. 393/2004, potrivit căruia
„(1) Consilierii județeni şi consilierii locali nu pot lua parte la
deliberarea şi adoptarea de hotărâri dacă au un interes personal în
problema supusă dezbaterii. (2) În situațiile prevăzute la alin. 1,
consilierii locali şi consilierii județeni sunt obligați să anunțe la
începutul dezbaterilor interesul personal pe care îl au în problema
respectivă. (3) Anunțarea interesului personal şi abținerea de la vot se
consemnează în mod obligatoriu în procesul - verbal al şedinței";
· art. 46 din Legea 215/2001, potrivit căruia
„(1) Nu poate lua parte la deliberare şi la adoptarea hotărârilor
consilierul local care, fie personal, fie prin soț, soție, afini sau
rude până la gradul al patrulea inclusiv, are un interes patrimonial în
problema supusă dezbaterilor consiliului local.
(2) Hotărârile adoptate de consiliul local cu încălcarea dispozițiilor
alin. (1) sunt nule de drept. Nulitatea se constată de către instanța de
contencios administrativ. Acțiunea poate fi introdusă de orice persoană
interesată”.
„Fapta
persoanei cu privire la care s-a constatat […] încălcarea obligațiilor
legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate
constituie abatere disciplinară și se sancționează potrivit
reglementării aplicabile demnității, funcției sau activității respective
[…]”.
„Persoana […] față de
care s-a constatat existența conflictului de interese ori starea de
incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcție
sau o demnitate publică […] pe o perioadă de 3 ani de la data
eliberării, destituirii din funcția ori demnitatea publică respectivă
sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcție
eligibilă, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadă de 3 ani de
la încetarea mandatului”.
Agenția Națională de
Integritate își exercită atribuțiile cu respectarea principiilor
legalității, confidențialității, imparțialității, independenței
operaționale, celerității, bunei administrări, precum și al dreptului la
apărare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu