Urmare
interesului public pentru Autostrada Orăştie - Sibiu, lot 3, Compania
Naţională de Administare a Infrastructurii Rutiere prezintă în
continuarea informării postate în data de 27.02.2017 pe site-ul
cnadnr.ro, secţiunea Transparenţă (http://www.cnadnr.ro/ro/transparenta/situatie-actualizata) ultimele date în ceea ce priveşte zona "dealului Bucium":
Reprezentanții locali ai Beneficiarului (DRDP Braşov) monitorizează și transmit săptămânal rapoarte privind comportarea taluzelor din zona Dealului Bucium. Echipele de monitorizare și intervenție acționează conform celor propuse de către UTCB prin Raportul tehnic care recomandă refacerea sistemului de drenaj actual astfel încât să fie descărcate de ape zonele de acumulare.
Pe dealul Bucium - zona cuprinsă între km 63+770 - km 64+850, stânga, pe taluzurile cuprinse între km 64+000 – km 64+380, calea 2, s-au constatat cedări ale stabilității terenului, care au condus la apariţia mai multor trepte de cedare.
În prezent, compania desfăşoară următoarele activităţi:
Menționăm că aceste cedări ale terenului existau și erau vizibile anterior rezilierii Contractului de lucrări iar evoluția din anul 2016 este ca urmare a nefinalizării lucrărilor și nerealizării lucrărilor de conservare/protejare a versanților de către Salini Impregilo SpA.
Reprezentanții locali ai Beneficiarului (DRDP Braşov) monitorizează și transmit săptămânal rapoarte privind comportarea taluzelor din zona Dealului Bucium. Echipele de monitorizare și intervenție acționează conform celor propuse de către UTCB prin Raportul tehnic care recomandă refacerea sistemului de drenaj actual astfel încât să fie descărcate de ape zonele de acumulare.
Pe dealul Bucium - zona cuprinsă între km 63+770 - km 64+850, stânga, pe taluzurile cuprinse între km 64+000 – km 64+380, calea 2, s-au constatat cedări ale stabilității terenului, care au condus la apariţia mai multor trepte de cedare.
În prezent, compania desfăşoară următoarele activităţi:
- măsuri pentru asigurarea scurgerii apelor, curățarea și decolmatarea șanțurilor și podețelor;
- asanarea apelor care băltesc pe suprafața versantului din cauza imposibilității de scurgere către un emisar;
- mobilizarea unei echipe de intervenție pregătită să acționeze în orice moment pentru degajarea pământului alunecat în șanţul existent de la baza corpului autostrăzii, dacă va fi cazul și inspecția zilnică a zonei menționate;
Menționăm că aceste cedări ale terenului existau și erau vizibile anterior rezilierii Contractului de lucrări iar evoluția din anul 2016 este ca urmare a nefinalizării lucrărilor și nerealizării lucrărilor de conservare/protejare a versanților de către Salini Impregilo SpA.
Pe cale de consecinţă, apreciem că
alunecările din zona adiacentă autostrăzii sunt doar de suprafață și
apreciem cauza lor ca fiind fenomenul de îngheț-dezgheț și umiditatea
crescută. De asemenea, CNAIR SA monitorizează permanent acest sector şi
acţiunile pe care le întreprinde, au rolul de a diminua posibilitatea
apariţiei oricărui risc.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu