Agenția
Națională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate și
existența conflictului de interese de natură administrativă în cazul a
opt funcționari publici, după cum urmează:
1. ANGELESCU MIRCEA VICTOR, consilier (fost director) la Direcția Patrimoniu Cultural din cadrul Ministerului Culturii
|
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În calitate de
director al Direcției Patrimoniu Cultural, a semnat Autorizația pentru
cercetare arheologică sistematică prin care autorizează Institutul de
Arheologie „Vasile Pârvan” să efectueze săpături arheologice
sistematice în situl arheologic Histria, persoana evaluată deținând
calitatea de responsabil de șantier.
De asemenea, persoana
evaluată a avizat Nota Direcției Patrimoniu Cultural privind
finanțarea șantierelor arheologice prin Programul național de
finanțare a cercetărilor arheologice sistematice, pentru anul 2011,
prin care s-a propus ca suma de 800.000 lei să fie repartizată prin
încheierea de contracte de cercetare arheologică și conservare primară
între Ministerul Culturii și Patrimoniului Național și instituțiile
publice cu atribuții privind cercetarea arheologică (în anexa acestei
Note, Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan” figura cu suma de
220.000 lei, din care suma de 115.000 lei fiind repartizată șantierului
arheologic Histria).
Ulterior, a fost
încheiat Contractul de finanțare a lucrărilor de cercetare arheologică
sistematică între Ministerul Culturii și Patrimoniului Național și
Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan”.
Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 79, alin. (1), lit. a) și c) din Legea nr. 161/2003.
|
2. MIHUȚ IOAN, funcționar public (consilier superior) în cadrul Primăriei comunei Chiuiești, județul Cluj
|
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În calitate de
funcționar public, în perioada 18 iulie 2014 – 26 ianuarie 2016, a
făcut parte din Comisia locală pentru stabilirea dreptului de
proprietate privată asupra terenurilor UAT Chiuiești (constituită în
baza Ordinului emis de Prefectul județului Cluj, semnând astfel șapte
procese-verbale atât persoana evaluată cât și fiul său) și din Comisia
de inventariere anuală a patrimoniului public și privat al comunei
Chiuiești (constituită în baza Dispoziției emise de primarul comunei
Chiuiești, semnând astfel un proces-verbal atât persoana evaluată cât și
fiul său), comisii în cadrul cărora activează și fiul său.
Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 79, alin. (1), lit b) și alin. (2) din Legea nr. 161/2003.
|
3. BOȚ PARASCA, fost consilier superior în aparatul de specialitate al primarului comunei Deleni, județul Vaslui
|
INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în
perioada 02 noiembrie 2015 – 08 decembrie 2015, întrucât a deținut
simultan funcția de consilier superior în aparatul de specialitate al
primarului și pe cea de referent (personal contractual) în aparatul de
specialitate al primarului Comunei Deleni, județul Vaslui, încălcând
astfel dispoziţiile art. 94, alin. (1) și alin. (2), lit. a) din Legea
nr. 161/2003.
|
4. BORCEAN IOAN, consilier juridic în cadrul Casei Județene de Pensii Caraș - Severin
|
INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de
incompatibilitate în perioada 01 mai 2011 – 01 iulie 2013, întrucât a
deținut simultan funcția publică de consilier juridic în cadrul Casei
Județene de Pensii Caraș - Severin și calitatea de avocat în cadrul
Baroului Mehedinți, încălcând astfel dispoziţiile art. 96, alin. (1)
din Legea nr. 161/2003 și art.10, alin.(1), lit. a) din Legea nr.
514/2003.
|
5.
IVANOV GEORGETA, inspector ecolog la Serviciul Comisariat Regional
Tulcea-Chilia din cadrul Direcției Comisariatului de Control Integrat
Delta Dunării - Administrația Rezervației Biosferei Delta Dunării
|
INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de
incompatibilitate în perioada 17 august 2012 – 30 octombrie 2015,
întrucât a deținut simultan funcția publică de inspector ecolog în
cadrul Administrației Rezervației Biosferei Delta Dunării și funcția
de ghid turistic, angajat cu contract individual de muncă la S.C.
Karpaten Turism S.R.L., încălcând astfel dispoziţiile art. 96, alin.
(1) din Legea nr. 161/2003.
|
6. TOMESCU ION, fost director al Școlii de Poliție “Vasile Lascăr” - Câmpina, județul Prahova
|
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În
exercitarea funcției de director al Școlii de Agenți de Poliție
“Vasile Lascăr” Câmpina, județul Prahova, a semnat mai multe
dispoziții cu privire la fiul său.
Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 70 și art. 79, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.
|
7. POSIC CRISTINA - AURICA, funcționar public în cadrul Primăriei Botiz
|
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În
calitate de persoană desemnată pentru exercitarea vizei de control
financiar preventiv, a acordat vize CFP asupra dispozițiilor de
caserie în baza cărora a încasat suma de 2.700 lei pentru alte tipuri
de activități decât cele ale funcției de bază.
Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispozițiile art. 79, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.
|
8. STOINEA DANIEL IONUȚ, inspector în cadrul Primăriei comunei Dragomirești, județul Vaslui
|
INCOMPATIBILITATE
Se află în stare de
incompatibilitate începând cu data de 01 septembrie 2011, întrucât
deține simultan funcția de inspector în cadrul Primăriei Comunei
Dragomirești, județul Vaslui și pe cea de contabil șef în cadrul
Școlii Gimnaziale nr. 1 Rădeni din comuna Dragomirești, încălcând
astfel dispozițiile art. 94 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 161/2003.
|
Persoanele
evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare,
elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază - de
a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau
informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea
unui punct de vedere scris. Persoanele evaluate au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.
Persoanele menționate au încălcat următoarele prevederi legale:
· art. 70 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Prin
conflict de interese se înţelege situaţia în care persoana ce exercită o
demnitate publică sau o funcţie publică are un interes personal de
natură patrimonială, care ar putea influenţa îndeplinirea cu
obiectivitate a atribuţiilor care îi revin potrivit Constituţiei şi
altor acte normative”;
· art. 79, alin. (1), lit. a), lit. b) și lit. c) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcţionarul
public este în conflict de interese dacă se află în una dintre
următoarele situaţii: a) este chemat să rezolve cereri, să ia decizii
sau să participe la luarea deciziilor cu privire la persoane fizice şi
juridice cu care are relaţii cu caracter patrimonial,b) participă în
cadrul aceleiaşi comisii, constituite conform legii, cu funcţionari
publici care au calitatea de soţ sau rudă de gradul I,c) interesele sale
patrimoniale, ale soţului sau rudelor sale de gradul I pot influenţa
deciziile pe care trebuie să le ia în exercitarea funcţiei publice”;
· art. 79, alin. (2) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „În
cazul existenţei unui conflict de interese, funcţionarul public este
obligat să se abţină de la rezolvarea cererii, luarea deciziei sau
participarea la luarea unei decizii şi să-l informeze de îndată pe şeful
ierarhic căruia îi este subordonat direct. Acesta este obligat să ia
măsurile care se impun pentru exercitarea cu imparţialitate a funcţiei
publice, în termen de cel mult 3 zile de la data luării la cunoştinţă”;
· art. 94, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Calitatea
de funcţionar public este incompatibilă cu orice altă funcţie publică
decât cea în care a fost numit, precum şi cu funcţiile de demnitate
publică”;
· art. 94, alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcţionarii
publici nu pot deţine alte funcţii şi nu pot desfăşura alte activităţi,
remunerate sau neremunerate, după cum urmează: a) în cadrul
autorităţilor sau instituţiilor”;
· art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcţionarii
publici, funcţionarii publici parlamentari şi funcţionarii publici cu
statut special pot exercita funcţii sau activităţi în domeniul didactic,
al cercetării ştiinţifice, al creaţiei literar-artistice. Funcţionarii
publici, funcţionarii publici parlamentari şi funcţionarii publici cu
statut special pot exercita funcţii în alte domenii de activitate din
sectorul privat, care nu sunt în legătură directă sau indirectă cu
atribuţiile exercitate ca funcţionar public, funcţionar public
parlamentar sau funcţionar public cu statut special, potrivit fişei
postului”;
· art. 10, alin.(1), lit. a) din Legea nr. 514/2003, potrivit căruia „Exercitarea profesiei de consilier juridic este incompatibilă cu: a) calitatea de avocat”.
„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […]
încălcarea obligațiilor legale privind conflictul de interese ori starea
de incompatibilitate constituie abatere disciplinară și se sancționează
potrivit reglementării aplicabile demnității, funcției sau activității
respective […]”.
„Persoana […] față de care s-a constatat existența
conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decăzută
din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publică […] pe o
perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcția ori
demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului.
Dacă persoana a ocupat o funcție eligibilă, nu mai poate ocupa aceeași
funcție pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.
Agenția Națională de Integritate
își exercită atribuțiile cu respectarea principiilor legalității,
confidențialității, imparțialității, independenței operaționale,
celerității, bunei administrări, precum și al dreptului la apărare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu