Ca urmare a Memorandumului aprobat de Guvern și a
Hotărârii Adunării Generale Extraordinare a Acționarilor numărul 8 din
data de 17.10.2016 a SN Nuclearelectrica SA (“SNN”), reprezentanții
instituțiilor statului roman și ai companiilor implicate au continuat în
cadrul Comisiei negocierile asupra Documentelor Investiției aferente
ultimei etape a Procedurii de Selecție (Acordul Investitorilor și Actul
Constitutiv ale noii companii de proiect) în aceleași condiții din
Memorandumul de Înțelegere privind dezvoltarea, construirea, operarea și
dezafectarea Unităților 3 și 4 de la CNE Cernavodă („MoU”), până la
data de 20 decembrie 2016, în conformitate atât cu prevederile
Memorandumului de Înțelegere, cât și cu decizia acționarilor.
În prezent, în cadrul Comisiei reprezentând interesele părții române,
negocierile aferente ultimei etape a Procedurii de Selecție care vizau
Acordul Investitorilor și Actul Constitutiv ale noii companii de proiect
au condus la stabilirea unor aspecte clare în ceea ce privește
atribuțiile și responsabilitățile companiilor implicate, SNN și China
General Nuclear Power Corporation (“CGN”).
Având în vedere complexitatea proiectului și angajamentul statului
român pe termen lung, aspectele stabilite ca urmare a derulării
negocierilor, trebuie concretizate prin decizii asumate la nivelul
instituțiilor statului român. Implicarea și asumarea instituțiilor
statului român trebuie realizată la nivel contractual, inclusiv prin
semnarea unui acord între cele două state implicate în derularea
proiectului și prin mandatarea companiilor implicate în derularea
etapelor următoare.
Considerăm că abordarea cea mai corectă este să permitem noului
guvern o analiză privind deciziile în ceea ce privește rezultatul
negocierilor și pașii de urmat.
Reamintim că în luna mai a anului 2016, Consiliul Suprem de Apărare a
Țării a stabilit că Proiectul Unităților 3 și 4 de la Centrala
Cernavodă reprezintă un proiect prioritar de investiții pentru România.
Aspectele negociate între părți reprezintă informație comercială a
cărei publicare ar afecta procesul decizional ulterior și
competitivitatea în piață.
Dezvoltarea și finalizarea Proiectului Unităților 3 și 4 va conduce
la asigurarea unei părți importante a mixului energetic la nivelul
anilor 2025-2030, în concordanță cu politicile europene de
decarbonizare, securitate energetică și stabilitate a sistemului pe
fondul înlocuirii unor capacități vechi de producție.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu